logo

Тернопільська міська

Дитяча комунальна лікарня

Гаряча лінія працює з 9-00 до 14-00
+38 (0352) 52-34-98
Кабінет пацієнта
Будь-ласка авторизуйтесь або зареєструйтесь

Адаптація дітей до режиму дошкільного закладу.

У незнайомій ситуації дитячого садка дитина переживає нові емоції, звикає до нового розпорядку дня і нових людей. Період звикання в середньому триває від двох до чотирьох місяців. Іноді, якщо дитина звикає до дошкільного закладу важко, цей процес може затягнутися до 6-8 місяців.

Перший етап - орієнтовний. Дитина потрапила в нову ситуацію, і що в ній робити, абсолютно не зрозуміло. Одні діти плачуть, інші захоплені новими іграшками і, здається, не помічають змін.

Потім ефект новизни проходить, дитина вже втомив від щоденної потреби рано вставати , від розлуки з мамою. З’являються сльози вранці і істерики ввечері. Дитина може втратити у вазі або навіть захворіти. Цей період займає близько двох тижнів у випадку легкої адаптації, місяць – півтора - у разі середньої, у важких випадках затягується надовго.

Наступний етап звикання вже не такий яскравий, здається, що вже все закінчилося. Але це не так. Навіть якщо дитина не плаче вранці, їсть, спить і активно грається, адаптація ще триває. Просто малюк вже почав справлятися зі стресом. На цьому етапі його в жодному разі не можна перевантажувати, інакше може статися зрив, що, швидше за все, обернеться хворобою дитини.

У дитсадку, особливо в ясельних групах, практикується так звана "м'яка адаптація". Спочатку діти ходять туди на 1-2 години, потім до обіду, через місяць починають залишатися на сон, а на повний день залишаються тільки через півтора-два місяці. Це часто викликає невдоволення батьків: мовляв, вихователі не хочуть працювати, ось і вимагають під приводом адаптації забирати дітей так рано. Адже дитина вже не плаче і цілком могла б і через два тижні ходити в дитячий садок на весь день. Звичайно, могла б. Але це і є те перевантаження, яке може проявитися в постійних хворобах. Тому дуже важливо розуміти, що м'яка адаптація - це саме турбота про дитину.

Які ж ознаки стресу в період адаптації:

По-перше, це будь-які фізіологічні порушення: від порушення сну, відмови від їжі та ігнорування горщика до проявів патозвичок (гризіння нігтів, смоктання пальців, розгойдування маятника’’ нервовий тик). Зниження апетиту, погіршення сну, навіть втрата ваги - це все припустимо, якщо виражене в незначній формі і не затягується надовго. Однак, якщо дитина взагалі не їсть, не спить , на нервовому ґрунті починається різноманітні соматичні розлади, то це вже та сама важка адаптація, яку не можна пускати на самоплив.

По-друге, змінюється поведінка дитини. Дитина стає більш вимогливою, капризною, проситься на руки, проявляє ознаки агресії, або навпаки стає замкненою, байдужою. Це теж нормально, так вона позбавляється від негативних емоцій.

По-третє, це хвороби. Найчастіше в дитячому садку діти хворіють саме через стрес.

Те, як буде проходити адаптація, залежить і від здоров'я дитини. Діти, що часто хворіють, діти з підвищеною збудливістю звикатимуть до садочка складніше.

Крім того, на процес адаптації впливають не тільки індивідуальні особливості дитини та стан її здоров’я, але і клімат в родині, ставлення батьків до садка і вихователів.

     ПАМ'ЯТКА

                     для батьків щодо адаптації дитини до умов

              дошкільного навчального закладу

Щоб полегшити звикання дитини до умов дошкільного навчального закладу, батьки мають підготувати її і фізично, і морально, і соціально. Запорукою успішної адаптації дитини до умов дошкільного навчального закладу є єдність зусиль і ви­мог до дитини з боку родини та працівників закладу.

  • Познайомте дитину з майбутнім вихователем, проведіть екскурсію до групи та ігро­вого майданчику, налаштовуючи дитину на те, що перебування в дитячому колекти­ві та в дошкільному навчальному закладі — це приємна, радісна й очікувана подія.
  • Організуйте життя дитини в родині відповідно до режиму дня, якого дотримують­ся в дошкільному навчальному закладі. Сон, вживання їжі, прогулянки й інші ре­жимні моменти проводьте в один і той самий час.
  • Подавайте дитині на сніданок молочну страву. На обід готуйте і першу, і другу, і третю страви. Навчіть дитину їсти без сторонньої допомоги.
  • Навчайте дитину вдома необхідним правилам самообслуговування, взаємодії з оточенням та сформуйте основні санітарно-гігієнічні навички — дотримання чи­стоти тіла, користування горбочком, відмовтеся від памперсів і соски.
  • Залишайте дитину під наглядом інших людей, наприклад, родичів, друзів — спочат­ку на годину, а потім довше, щоб дитина зрозуміла, що батьки не будуть постійно поряд.
  • Поінформуйте медичних працівників і вихователів дошкільного навчального за­кладу про захоплення дитини, звичний руховий режим, особливості харчування, можливі алергійні реакції тощо.
  • У перші дні перебування в дошкільному навчальному закладі залишайте дити­ну на дві-три години, поступово збільшуючи час перебування на одну-дві години.
  • Дозволяйте дитині брати з собою до дошкільного навчального закладу улюблену іграшку, але не мяконабивну, проте не давайте харчових продуктів і напоїв із собою.
  • Пам'ятайте, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад лише здоровою. Щоранку оглядайте зів, шкіру та волосся дитини, розпитуйте про само­почуття.
  • Одягайте дитину відповідно до погодних умов у одяг з натуральних тканин та зручне взуття. Обов'язковим є головний убір.
  • Не залишайте дитину в дошкільному навчальному закладі примусово, навіть якщо час звикання виявився довшим за очікуваний. У кожної дитини адаптація до умов дошкільного навчального закладу проходить індивідуально.

 

 

 

Читайте також

Контакти

Наша адреса:

Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня»

46002 Україна. м. Тернопіль вул. Клінічна 1а, 
(зупинка  «Обласна лікарня» проспект С.Бандери) 

E-mail: miskdut@ukr.net
Адміністратор сайту tmdl@ukr.net

 

 

«Здорові дітки - щасливі мами, щасливі мами - міцна сім'я!»